Skuteczny sklep internetowy – jak sprzedawać w sieci?

Skuteczny sklep internetowy - jak sprzedawać w sieci?

W Polsce już co trzecia osoba regularnie kupuje w Internecie i liczba w każdym kolejnym roku jest coraz większa. Dlatego, gdy wybierasz kanały sprzedaży swoich produktów lub usług warto pomyśleć również o sprzedaży w sieci, która w naszym kraju generuje coraz to większą sprzedaż. Jak jednak trafić do odpowiednich odbiorców online? Jak stworzyć skuteczny sklep internetowy?

Sklepy internetowe – co i jak sprzedawać w sieci?

W praktyce online da się sprzedać niemal wszystko. Dlatego, niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, powinieneś pomyśleć o oferowaniu swoich usług i produktów również w Internecie. Statystyki pokazują, że w Internecie najlepiej sprzedają się:

  • Odzież i obuwie.
  • Książki.
  • RTV i AGD.
  • Kosmetyki.
  • Artykuły spożywcze.

Jak widać powyżej, zakres jest dość szeroki. Podobnie jest z rodzajami rozwiązań ułatwiającymi sprzedaż online. Najbardziej popularne to:

  • Dropshipping – model logistyczny, który opiera się na wysyłaniu zamówionych towarów do klienta wprost z magazynu hurtowni dropshippingowej. Za produkty płacisz dopiero wtedy, gdy ktoś je kupi. Ta opcja minimalizuje ryzyko wejścia w biznes.
  • Gotowe oprogramowanie – platforma e-commerce. Sklep budujesz z gotowych do użycia szablonów i komponentów, a dodatkowo dostawca rozwiązania daje Ci dostęp do niezbędnych narzędzi i integracji.
  • Sklepy internetowe na zamówienie – oprogramowanie budowane od zera z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb Twojego biznesu.

Skuteczny sklep internetowy, czyli jaki?

Jest kilka czynników, które decydują o skuteczności sklepu. Przez skuteczność sklepu internetowego rozumiemy wrażenie, jakie pozostawia u odwiedzających, a także sprzedaż, którą generuje. Najczęściej decydują o tym:

  • Doświadczenie użytkownika związane z wyglądem sklepu i łatwością nawigacji w obrębie witryny. Strona główna powinna zawierać najważniejsze informacje, które przyciągają uwagę np. promocje, bestsellery czy nowości. Produkty i usługi powinny być łatwe do znalezienia, a cały proces zakupowy – intuicyjny i możliwie krótki.
  • Strategia cenowa – cena jest jednym z najważniejszych czynników, którymi kierują się klienci kupujący w Internecie. Należy być jednak ostrożnym w zaniżaniu wartości produktów, a następnie np. zawyżaniu kosztów transport lub dodatkowych opłat, co jest dość powszechną praktyką.
  • Ciekawa prezentacja oferty jest sposobem na zwiększenie sprzedaży. Odpowiedni układ i grafika podstron mogą decydować o zakupie, dlatego nie warto ignorować tego elementu.
  • Opinie użytkowników. Działają jak magnes przyciągający klientów, są bowiem ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie przez inne osoby.

Jak wypromować sklep internetowy?

Wiesz już, czym powinien charakteryzować się skuteczny sklep internetowy. Jest jeszcze jedna istotna kwestia, o której nie można jednak zapomnieć – nawet najlepiej zaprojektowany sklep online nie będzie generował dużych zysków, jeśli nie będą odwiedzać go potencjalni klienci. Jak więc sprawić, by dowiedzieli się o Twoim sklepie?

  • Reklama w wyszukiwarce – Google Ads. Jest to obecnie najpopularniejsza forma reklamy w sieci. W ramach kampanii masz dostęp zarówno do reklam w sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej (banery na portalach). Najczęściej płacisz tylko za kliknięcia w reklamę, dzięki czemu nie ponosisz kosztów za nieefektywne wyświetlenia.
  • Pozycjonowanie SEO – działania, które prowadzą do uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i generują konwersje w postaci zakupów.
  • Social media, np. Facebook. Reklamy na Facebooku umożliwiają Ci dotarcie ze swoją ofertą do wybranej grupy odbiorców precyzyjniej niż w przypadku Google Ads. Podobnie jak w przypadku kampanii w Google, najczęściej płacisz za kliknięcia w daną reklamę. Oprócz reklam możesz też promować wybrane posty (posty sponsorowane), a także skorzystać z funkcji sklepu na stronie internetowej Facebook.
  • Content marketing, czyli publikowanie wartościowych treści, które edukują i motywują klientów.

Chcesz założyć własny sklep internetowy?

Zaufaj ekspertom! W DejvSoft od lat tworzymy sklepy skrojone pod wymagania konkretnego klienta. Chętnie i Tobie pokażemy, jak efektywnie sprzedawać w sieci! Sprawdź naszą ofertę w zakresie sklepów internetowych!